نارضایتی نماینده دورود و ازنا  از نحوه تخصیص اعتبارات استان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از نحوه تخصیص و توزیع اعتبارات در لرستان انتقاد کرد.

نارضایتی نماینده دورود و ازنا  از نحوه تخصیص اعتبارات استان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، روح اله لک علی‌آبادی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: شهرستان دورود نیز از بی عدالتی در توزیع اعتبارات استان رنج برده و متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در تخصیص اعتبارات سلیقه ای عمل می کند.

وی اظهار کرد: شهرستان دورود با وجود برخورداری از منابع غنی و ظرفیت های چشمگیر در حوزه های گوناگون، از نظر شاخص های توسعه در رتبه های پایین قرار دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تخصیص مبلغ 180 میلیارد تومان برای یک سال شهرستان، بسیار مضحکانه است، افزود: برای پروژهای آب، برق، کشاورزی، فرهنگی، آموزش و پرورش، درمان، ورزش، راهداری و ... شهرستان توزیع ناعادلانه و نامتوازن است.

علی آبادی تصریح کرد: دورود از نظر وسعت، جغرافیا و جمعیت سومین شهر استان است و از نظر بودجه تخصیص یافته ظلم آشکاری شده ‌و عضو سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صحبت‌های بنده را به استاندار انتقال دهد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با انتقاد از برگزاری این جلسه، گفت: فرمانداری و کلیه ادارت شهرستان را تعطیل کرده‌ایم تا در مورد 100 میلیون یا 200 میلیون تومان بودجه حرف بزنیم!!!

وی بیان کرد: در نشست با رییس آموزش و پرورش مشخص شد برای احداث دیوار مدرسه ای بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است، حال با این بودجه اختصاص یافته چه اقداماتی می شود انجام داد؟

وی با اشاره به خدمات شهرستان دورود به استان و بالعکس، اظهار داشت: اگر بخواهیم جزیزه ای اداره کنیم واقعا حق مردم دورود ضایع شده و فرماندار هم از این بودجه ناراضی است و برگزاری این جلسات وقت تلف کردن است.

وی اضافه کرد: استانداری باید یک توزیع عادلانه بودجه و ثروت را در کل استان داشته باشد.

علی آبادی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان از نظر جغرافیایی، جمعیت و کمیت یک سوم دورود نیستند اما بودجه بیشتری به آنها اختصاص داده شده، ادامه داد: با تخصیص این بودجه به شهرستان دورود احساس می شود ظلم بیشتر و آشکارتر خواهد شد و نماینده حاضر استاندار در جلسه صحبت‌های بنده را به ابوطالب شفقت استاندار لرستان انتقال دهد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با بیان اینکه با 180 میلیارد تخصیصی که معلوم نیست چقدر محقق می شود، تصریح کرد: از 180 میلیارد تومان قطعا 90 میلیارد تومان به شهرستان ما خواهد رسید و ما می‌توانیم این مبلغ را از خیرین و افرادی که در شهرستان ساخت و ساز انجام می دهند جمع آوری کنیم.

علی آبادی تخصیص 90 میلیارد تومان به شهرستان را وقت تلف کردن در جلسات دانست و افزود: استاندار 90 میلیارد تومان را به دیگر شهرستان‌های استان اختصاص دهد و وقت و زمان را هدر ندهیم.

وی عنوان کرد: اگر قرار بر این باشد جلسه با مدیران برای 100 میلیون و 200 میلیون تومان بگذاریم، این مبلغ تخصیصی را نمی خواهیم و به مردم و مدیران شهرستان قول می دهم این 90 میلیارد تومان را از بودجه ملی به شهرستان اختصاص دهم.

وی گفت: باید این خبر به استان برسد که ما در شهرستان دورود نسبت به شاخص ها اعتراض داریم و با وجود ناچیز بودن منابع اما در همین نیز عدالت و انصاف رعایت نشده، پس دلیلی برای بحث بر روی آن وجود ندارد و این موضوع باید به استاندار و حوزه مدیریت برنامه ریزی استان برسد که عزیزان می فهمند و خوب هم می فهمند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با بیان اینکه می دانیم که جاهای دیگر چه خبر است، تصریح کرد: ما باید از حق و حقوق مردم دفاع کرده و در مورد تقسیم بودجه استان باید تجدیدنظر شود.

وی بیان کرد: بنده نگرانی نسبت به فرماندار و مدیران شهرستان ندارم و قرار نیست ما هم مدیر باشیم هم پاسخگو و هیچ امکاناتی نداشته باشیم به این شکل نمی شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : در توزیع اعتبارات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هیچ منطقی حاکم نیست، بدون تردید به صورت علمی و منطقی از حق شهرستان و مردم دفاع خواهم کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان